Arrangementer

Vores arrangementer

Pædagogisk tilsynsrapport – 2022

6. maj 2022

Kære læser – herunder finder du linket til den tilsynsrapport som pædagogisk konsulent Lena Basse fra Holbæk Kommune har udarbejdet efter et 3 timers besøg på Lilleskolens matrikel omkring Børnehuset Sdr. Jernløse 1.3.2022.

Som leder af Børnehuset er jeg glad for rapporten, som blev udfærdiget 5 mdr efter, jeg tiltrådte.

Vi er blevet dejligt inspireret af pædagogisk konsulent Lena Basse til nye handlemåder og udviklinger af allerede eksisterende praksis – et arbejde vi er i gang med.

Dagen hvor konsulenten var på besøg, var en dag med planlagt gruppeaktivitet på Ida sletten – det lækre naturområde der tilhører Lilleskolen Sdr. Jernløse. Der er en aflåst låge dertil på skolens grund – og den låge var lukket dog ulåst i en kortere periode. Derfor landede et påbud i vores rapport i år.

Vi har straks drøftet i ledelsesteamet, hvordan vi sikrer, at der ikke er mulighed for, at lågen er ulåst.

Lågen er monteret med en hængelås/ nøgle som kun ansatte på Lilleskolen har.

Når lågen er ulåst, og der er en gruppe på Idasletten, er den nu lukket med en skydelås på indersiden. Denne skydelås blev fornyet dagen efter det pædagogiske tilsyn.

Ledelsen har beskrevet den fornyede procedure, der er gældende for hele matriklens personalegruppe.

Denne procedure er tilgået Holbæk Kommune og er godkendt i forbindelse med denne rapports udgivelse. Dette fjerner desværre ikke påbuddet som er efterfulgt prompte.

Jeg håber, at du vil nyde læsningen af den pædagogiske tilsynsrapport for Børnehuset Sdr. Jernløse

Mette Lyngby, Leder

Børnehuset Sdr Jernløse