Sdr. Jernløse Lilleskole er en skole, der løber fra 0.-6. klasse.

Skolens spor

Sdr. Jernløse Lilleskole er en skole, der løber fra 0.-6. klasse. Vi har ét spor og højest 20 børn i hver klasse. Fra 7. klasse har børnene mulighed for at fortsætte på Holbæk Lilleskole, således at de fortsat kan gå på samme skole som deres klassekammerater i udskolingen.

Traditioner og opgaver

Vi starter kl. 8.10 og slutter 13.30 (indskolingen) og 13.45 for resten af skolen. Skoledagen er opdelt i moduler á 60-75 min. Til middag har eleverne en times pause til spisning, arbejdsopgaver (AO) og frikvarter.

Hver tirsdag og torsdag har 6. klasse legepatrulje, hvor hele skolen kan være med. De bestemmer en leg til det store frikvarter, hvor især de små elsker at komme ud og lege gode lege, såsom kædefanger og rundbold, med deres børnevenner.

Hvis forældre ønsker at deltage i undervisningen, er det en god ide at aftale det med klasselæreren, så I kan være sikre på, at klassen er “hjemme” og forberedt på besøg.

Eksempel på skema på mellemtrinnet

Skolehjemsamtaler

Undervisningen og den enkelte elevs udvikling evalueres halvårligt ved elevsamtaler og forældresamtaler, hvor der forudgående er taget test i dansk og matematik. Desuden evalueres der jævnligt i klasserne og med forældrene efter behov.